داستانک مرد تاجر و ماهیگیر

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    این وبلاگ جهت معرفی کتابخانه عمومی کوثر زیباشهر ایجاد گردیده است. شما دوستان گرامی میتوانید اخبارکتابخانه، تازه های کتاب،معرفی کتاب، مسابقات کتابخوانی ،مسابقات فرهنگی،برنامه های بخش کودک،اخبار نهاد کتابخانه های عمومی و دیگر مطالب مفید و خواندنی را در این وبلاگ بخوانید. ساعات کاری کتابخانه: ;کتابخانه همه روزه ساعت 13 الی 19 و پنج شنبه ها از ساعت 8 الی 13:30 باز می باشد. آدرس : اصفهان -زیباشهر- بلوار امام- خ خیام -کتابخانه عمومی کوثر پست الکترونیک: darshori1508@gmail.com شماره تماس: 03152545700

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 197
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز :
    بازدید دیروز بازدید دیروز :
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 0
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته :
    بازدید ماه بازدید ماه :
    بازدید سال بازدید سال :
    بازدید کلی بازدید کلی :

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.119.118.99
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

داستانک مرد تاجر و ماهیگیر

 

داستانک تاجر و ماهیگیر

یک تاجر آمریکایی نزدیک یک روستای مکزیکی ایستاده بود. در همان موقع یک قایق کوچک ماهیگیری رد شد که داخلش چند تا ماهی بود. از ماهیگیر پرسید: چقدر طول کشید تا این چند تا ماهی رو گرفتی؟

ماهیگیر: مدت خیلی کمی.

تاجر: پس چرا بیشتر صبر نکردی تا بیشتر ماهی گیرت بیاد؟

ماهیگیر: چون همین تعداد برای سیر کردن خانواده‌ام کافی است.

تاجر: اما بقیة وقتت رو چیکار می‌کنی؟

ماهیگیر: یه کم ماهیگیری می‌کنم. با بچه‌ها بازی می‌کنم، بعد میرم توی دهکده و با دوستان شروع می‌کنیم به گیتار زدن. خلاصه مشغولیم به این نوع زندگی.

تاجر: من توی هاروارد درس خوندم و می‌تونم کمکت کنم. تو باید بیشتر ماهیگیری کنی. اون وقت می‌تونی با پولش قایق بزرگتری بخری و با درآمد اون چند تا قایق دیگر هم اضافه کنی. اون وقت یه عالمه قایق برای ماهیگیری داری! 

ماهیگیر: خوب. بعدش چی؟

تاجر:به جای اینکه ماهی رو به دلال بفروشی، اونا رو مستقیماً به مشتری‌ها میدی و برای خودت کار و بار درست می‌کنی.بعدش کارخونه راه می‌اندازی و به تولیداتش نظارت میکنی. این دهکدة کوچک رو هم ترک می‌کنی و می‌ری مکزیکوسیتی! بعد از اون لوس‌آنجلس! و از اونجا هم نیویورک... اونجاست که دست به کارهای مهمتری می‌زنی.

ماهیگیر: این کار چقدر طول می‌کشه؟ تاجر: پانزده تا بیست سال!  ماهیگیر: اما بعدش چی آقا؟

تاجر: بهترین قسمت همینه. در یک موقعیت مناسب که گیر اومد میری و سهام شرکت رو به قیمت خیلی بالا می‌فروشی! این کار میلیون‌ها دلار برات عایدی داره.

ماهیگیر: میلیون‌ها دلار؟! خوب بعدش چی؟

تاجر: اون وقت بازنشسته می‌شی! میری یه دهکده ساحلی کوچیک! جایی که می‌تونی تا دیروقت بخوابی! یه کم ماهیگیری کنی. با بچه‌هات بازی کنی! بری دهکده و تا دیروقت با دوستات گیتار بزنی و خوش بگذرونی...

 


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 20 اسفند 1393 ساعت:
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

برنامه «کاغذ رنگی»

برنامه «کاغذ رنگی» به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی، به تهیه‌کنندگی محمود فاتحی، سردبیری احسان رضایی و اجرای مارال دوستی ، در شبکه چهار تولید شده و پنجشنبه ها ساعت 22:30 روی آنتن می رود. این برنامه شنبه ها ساعت 16 نیز باز پخش می شود.
فاتحی از بخش‌های متنوع این برنامه خبر داده و افزوده است: هر قسمت از این برنامه در 45 دقیقه تولید می‌شود که دارای بخشهای متنوعی چون: تقویم تاریخ، چراغ مطالعه(سیر مطالعاتی ادبیات پلیسی، چگونه بنویسیم، معرفی کتاب، مهمون داریم و ... است.

این تهیه کننده تاثیرگذاری بر مخاطبان کودک و نوجوان را یکی از مهم‌ترین اهداف کاغذ رنگی برشمرده و تاکید کرده است: گزارش‌هایی ویژه از مدارس پخش می کنیم و گپ و گفت با بچه‌ها درباره آخرین یا بهترین کتاب‌هایی که خوانده‌اند نیز در برنامه خواهیم داشت. این بخش از برنامه برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا فرهنگ‌سازی باید از این مقطع آغاز شود.


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 4 اسفند 1393 ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

فرهنگ رانندگی

عادت ها و اعتقادات غلط ایرانی ها در رانندگی و نگهداری از خودرو

 

ـ نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها: این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

ـ بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن: کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن(کلاچ ترمز دستی) ، باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود.

ـ عدم تعویض به موقع روغن گیربکس :  واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس،سلامت گیربکس و...میشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد.

ـ درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی: این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می آورد. درجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشود که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 3 اسفند 1393 ساعت:
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم