اهدای کتاب توسط یکی از اعضا

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    این وبلاگ جهت معرفی کتابخانه عمومی کوثر زیباشهر ایجاد گردیده است. شما دوستان گرامی میتوانید اخبارکتابخانه، تازه های کتاب،معرفی کتاب، مسابقات کتابخوانی ،مسابقات فرهنگی،برنامه های بخش کودک،اخبار نهاد کتابخانه های عمومی و دیگر مطالب مفید و خواندنی را در این وبلاگ بخوانید. ساعات کاری کتابخانه: ;کتابخانه همه روزه ساعت 13 الی 19 و پنج شنبه ها از ساعت 8 الی 13:30 باز می باشد. آدرس : اصفهان -زیباشهر- بلوار امام- خ خیام -کتابخانه عمومی کوثر پست الکترونیک: darshori1508@gmail.com شماره تماس: 03152545700

امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 159
    بازدید ماه : 610
    بازدید کل : 87319
    تعداد مطالب : 197
    تعداد نظرات : 0
    تعداد آنلاین : 1

    Alternative content


ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 197
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 0
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 159
    بازدید ماه بازدید ماه : 610
    بازدید سال بازدید سال : 1053
    بازدید کلی بازدید کلی : 87319

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.225.117.183
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

اهدای کتاب توسط یکی از اعضا

مهدی لکزادی یکی از اعضای فعال کتابخانه 6 نسخه کتاب کودک به کتابخانه کوثر اهدا کرد 

از مهدی لکزادی به خاطر این حرکت فرهنگی سپاسگزاریم.

      

"حسنی با جیب پر پول"، لونا که زیادی کنجکاو بود"، سفر به سرزمین شیر کهنسال"

       

"حسنی قدکوتوله"، پسر جنگل، مملی چرا می خندی؟


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 26 آذر 1393 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

شب یلدا

شب یلدا,شب یلدا 1393,تاریخچه شب یلدا

 

یلدا به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) گفته‌می‌شود.
شب یَلدا یا شب چلّه یکی از جشن‌های کهن ایرانی است. در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کرهٔ شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.

خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولاً شامی فاخر و همچنین انواع میوه‌ها و رایجتر از همه هندوانه را مهیا و دور هم صرف میکنند. پس از صرف تناولات، قصه‌گویی پیرترها برای دیگر اعضای فامیل و همچنین فال‌گیری با دیوان حافظ رایج است.

 

پیشینه شب یلدا
چله و جشن‌هایی که در این شب بر‌گزار می‌شود، یک سنت باستانی است. مردم روزگاران دور و گذشته، که کشاورزی، بنیان زندگی آنان را تشکیل می‌داد و در طول سال با سپری شدن فصل‌ها و تضادهای طبیعی خوی داشتند، بر اثر تجربه و گذشت زمان توانستند کارها و فعالیت‌های خود را با گردش خورشید و تغییر فصول و بلندی و کوتاهی روز و شب و جهت و حرکت و قرار ستارگان تنظیم کنند.

آنان ملاحظه می‌کردند که در بعضی ایام و فصول روزها بسیار بلند می‌شود و در نتیجه در آن روزها، از روشنی و نور خورشید بیشتر می‌توانستند استفاده کنند. این اعتقاد پدید آمد که نور و روشنایی و تابش خورشید نماد نیک و موافق بوده و با تاریکی و ظلمت شب در نبرد و کشمکش‌اند. مردم دوران باستان و از جمله اقوام آریایی، از هند و ایرانی – هند و اروپایی، دریافتند که کوتاه‌ترین روزها، آخرین روز پاییز و شب اول زمستان است و بلافاصله پس از آن روزها به تدریج بلندتر و شب‌ها کوتاهتر می‌شوند، از همین رو آنرا شب زایش خورشید نامیده و آنرا آغاز سال قرار دادند.

 

شب یلدا,شب یلدا 1393,تاریخچه شب یلدا

 

بدین‌سان در دوران کهن فرهنگ اوستایی، سال با فصل سرد شروع می‌شد و در اوستا، واژه Sareda, Saredha «سَرِدَ» یا «سَرِذَ» که مفهوم «سال» را افاده می‌کند، خود به معنای «سرد» است و این به معنی بشارت پیروزی اورمزد بر اهریمن و روشنی بر تاریکی است.در برهان قاطع ذیل واژه «یلدا» چنین آمده است:
یلدا شب اول زمستان و شب آخر پاییز است که اول جَدی و آخر قوس باشد و آن درازترین شب‌هاست در تمام سال و در آن شب و یا نزدیک به آن شب، آفتاب به برج جدی تحویل می‌کند و گویند آن شب به‌غایت شوم و نامبارک می‌باشد و بعضی گفته‌اند شب یلدا یازدهم جدی است.

تاریکی نماینده اهریمن بود و چون در طولانی‌ترین شب سال، تاریکی اهریمنی بیشتر می‌پاید، این شب برای ایرانیان نحس بود و چون فرا می‌رسید، آتش می‌افروختند تا تاریکی و عاملان اهریمنی و شیطانی نابود شده و بگریزند، مردم گرد هم جمع شده و شب را با خوردن، نوشیدن، شادی و پایکوبی و گفتگو به سر می‌آوردند و خوانی ویژه می‌گستردند، هرآنچه میوه تازه فصل که نگاهداری شده بود و میوه‌های خشک در سفره می‌نهادند.

سفره شب یلدا، «میَزد» Myazd نام داشت و شامل میوه‌های تر و خشک، نیز آجیل یا به اصطلاح زرتشتیان، «لُرک» Lork که از لوازم این جشن و ولیمه بود، به افتخار و ویژگی «اورمزد» و «مهر» یا خورشید بر‌گزار می‌شد.در آیین‌های ایران باستان برای هر مراسم جشن و سرور آیینی، خوانی می‌گستردند که بر آن افزون بر آلات و ادوات نیایش، مانند آتشدان، عطردان، بخوردان، برسم و غیره، برآورده‌ها و فراورده‌های خوردنی فصل و خوراک‌های گوناگون، خوراک مقدس مانند «می‌زد» نیز نهاده می‌شد.


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 26 آذر 1393 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

تبریک هفته پژوهش

 

25 آذر در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است.

 

هفته پژوهش از  25 آذر ماه با شعار «بدون پژوهش و مطالعه تصمیم گیری نکنیم» آغاز می‌شود و تا 29آذر ادامه دارد.

 

تاریخ ارسال پست: سه شنبه 25 آذر 1393 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

کتاب شناسی استاد محمد بهمن بیگی

 

عرف و عادت در عشایر فارس محمد بهمن بیگی، چاپ دوم، شیراز، انتشارات نوید، 1381 (چاپ اول، تهران 1324)، 135 ص. رقعی.

استاد بهمن‏ بیگی اثر حاضر را درست 60 سال پیش، زمانی که حدود جوانی 20 ساله بود، نوشته‏ است. کتاب از چنان اهمیتی برخوردار بوده که در همان سال انتشار، مورد توجه نویسندگان بزرگ و نشریات معتبر ادبی - علمی قرار گرفت.

چاپ دوم اثر، در فاصله‏ ای 57 ساله و درسال1381 منتشر شد. بهمن بیگی در مقدمه این چاپ به علل تأخیر چاپ دوم کتاب اشاره کرد و مشکلات را بر شمرده‏ است. نویسنده دراین کتاب، با نگاهی از درون، خواننده را با آداب و عادات و اخلاق و رسوم و همچنین دیگر جنبه‏ های متنوع زندگی ایل بزرگ قشقایی در دوره تألیف کتاب آشنا می‏کند. از آنجا که موءلف، آگاه به مسائل حقوقی بوده، در مبحث اول کتاب، موضوع عرف و عادات را از نظر حقوق مدنی، کیفری، آیین دادرسی، حقوق اداری و سیاسی اجتماعی در بین ایلات و عشایر فارس مورد بحث قرار داده و در مبحث دوم که اندکی مختصرتر است، به ذکر عقاید و افکار عشایر فارس پرداخته و در برخی موارد، آداب و رسوم عشایر فارس را با قوانین و رسوم ملل قدیم مقایسه و تطبیق کرده‏ است.

استاد بهمن بیگی در این اثر، ضمن بیان بی‏ سروسامانی عشایر جنوب در آن سال‏ها، درمان دردهای بزرگ عشایر را تنها در سایه مهر و محبت و تعلیم و تربیت دانسته و اعلام داشته: «برای جلوگیری از این همه سرگردانی و گمراهی، راهی جز ایجاد مدارس سیار و فراوان وجود ندارد.»

 

 

محمد بهمن بیگی، چاپ سوم، تهران، انتشارات آگاه، 1369 (چاپ اول 1368)، 348 ص، رقعی.

بهمن‏ بیگی در این اثر، غرض اصلی از نگارش کتاب را بازنمودن احوال ایلات فارس بویژه ایل قشقایی ذکر کرده ‏است. بخارای من ایل من، از 9 داستانواره کوتاه، جذاب و دلنشین تشکیل شده ‏است. آغازین اثر این مجموعه «بوی جوی مولیان» است. موضوع این داستان مستند، سرگذشت مولف از دوران کودکی و تبعید پدر و مادر وی به تهران تا هنگام بازگشت او به ایل است. در یکی از روزهای گرم تابستان شهر که فکر یار و دیار و هوای خوش ییلاق ایل در ذهن نویسنده خلجان داشته، نامه ‏های پر مهر از برادر، او را دگرگون می‏کند و به تعبیر نویسنده، نامه برادر، با او همان می‏کند که شعر و چنگ رودکی با امیرسامانی کرد. چنین بود که بهمن بیگی به همه زرق و برق‏ها و جاذبه‏ های شهر پشت پا می‏زند و به «بخارای خود» به «ایل» می‏ پیوندد. موءلف دراین اثر، با نثری شیوا که به شعر پهلو می‏زند، طی داستانواره‏ هایی پرکشش، ضمن توصیف طبیعت زیبای سرزمین عشایر قشقایی، خواننده را با آداب و رسوم، معتقدات و مسائل و مشکلات مردم و بویژه زنان ایل و مصایب آنها آشنا می‏کند.

آل/ ترلان/ ایمور/ وطن/ شکار ایلخانی و شیرزاد/ ملا بهرام/ گاو زرد و «آب بید» برخی از داستان‏های کوتاه این مجموعه جذاب است.

محمد بهمن بیگی، چاپ دوم، تهران، انتشارات باغ آینه، 1377(چاپ اول/ 1374)، 206ص، رقعی.

هفده خاطره و حکایتی که در این مجموعه فراهم آمده‏است، همچون اثر دیگر نویسنده: «بخارای من ایل من» هریک حاوی مطالبی جذاب است که قلم سحار نویسنده، رنگی از خیال و خاطره بر آن پاشیده ‏است.

نام کتاب از دهمین خاطره این مجموعه گرفته شده‏ است. قره‏ قاج رودخانه پربرکت و زیبایی درخطه فارس است که از ارتفاعات «بن رود» سرچشمه می‏ گیرد و تا سواحل خلیج‏ فارس گسترده ‏است.

بهمن بیگی در داستانواره اگر قره‏ قاج نبود، ابتدا از ملال خود از ماندن در ایل و سپس از قصد خود برای سفر به سرزمین‏های دور خبر می‏دهد و به دنبال آن، به شرح جاندار و زیبایی از حکایت روزی می‏پردازد که سوار بر اسب محبوبش «سمند» دچار توفان می‏شود، به آب رودخانه «قره‏ قاج» می‏زند و با دشواری به کمک سمند به ساحل سلامت می‏رسد، به شهر می‏ آید، به اروپا و آمریکا می‏رود. زیبایی‏های طبیعی غرب را می‏بیند، اما هیچ‏گاه زیبایی قره ‏قاج را از یاد نمی‏برد. نامه‏ هایی که از خویشانش برایش ارسال می‏شود، بی‏ تابی اورا برای بازگشت به وطن و به ایل صدچندان می‏کند و سرانجام به اندیشه حرکت از غرب و فرار به سوی ایل می‏افتد و درآخرین نامه‏اش از آمریکا خطاب به خانواده‏اش می‏نویسد: «... تاب و طاقت دوری شما را ندارم. تاب و طاقت دوری ایلم و وطنم را ندارم. با اولین بلیط هوایی که به دستم می‏ آید حرکت می‏کنم. پیام مرا به گوش امواج قره قاج برسانید.

قره‏ قاج، تو می‏خواستی غرقم کنی ولی من دست از دامنت برنمی‏دارم. من ترا بیش از همه رودهای روی زمین دوست می‏دارم. من یک موج کوچک ترا به صدها الب، هودسن و پوتوماک عوض نمی‏کنم.

قره‏ قاج، می‏ آیم ولی این بار می‏کوشم که بی‏گدار به آب نزنم و با کمک خداوند نهال‏های تازه‏ای در کنارت بنشانم و پل‏های استوار برایت دست و پا کنم.»

پارچه سلیکا، هدیه گرگین خان/ آهنگ گرایلی/ داستان ما و «فریدون/ حساب حافظ از دیگران جداست/ پدر و پسر/ و «بستان کردستان» عناوین برخی از خاطره‏های داستانی این مجموعه است.

محمد بهمن‏ بیگی، چاپ سوم. شیراز، انتشارات نوید، 1382 (چاپ اول 1379)، 271 ص، مصور، وزیری.

«به اجاقت قسم» دربرگیرنده خاطرات آموزشی استاد بهمن بیگی بنیانگذار آموزش عشایر ایران است. این اثر از 21خاطره آموزشی تشکیل شده و عنوان آن، از سیزدهمین خاطره این مجموعه انتخاب شده‏است.

نویسنده در مقدمه این اثر تحت عنوان «چگونه به شرح چگونگی آموزش از آهنگ خویش به فرزندان عشایر و بیان تجربه‏ هایش پرداخته و درحقیقت کلیدهای کامیابی خود را در راه دشوار تعلیم و تربیت عشایر به دست داده و می‏نویسد:«... یاران و دوستان من دست بردار نیستند و پیوسته می‏پرسند چگونه؟! من دراین کتاب سعی کرده‏ام که با گزارش پراکنده قسمتی از خاطرات آموزشی خودم، فراز و نشیب‏های راه رفته‏ ام را به پرسندگان و دوستداران تعلیم و تربیت نشان دهم و به آنان بگویم چگونه!»

بهمن بیگی در نخستین اثر خود«عرف و عادت در عشایر فارس» درباره اعتقاد افراد ایل به «اجاق» می‏نویسد:«در آتش‏ پرستی ملل باستانی گیتی نیز آثاری درمیان ایلات وجود دارد. افراد ایلات به اجاق خانه و خانواده عقیده کاملی دارند و آن را گاهی منبع آثار و صاحب قدرت می‏پندارند و عده‏ ای از خانواده ‏ها را صاحب اجاق پرفروغ‏تر و قوی‏تری می‏دانند و نسبت به چنین خانواده‏ هایی بویژه خیانت را خطرناک می‏شمارند... قسم به اجاق و به هر کانونی که در آن آتشی افروخته باشد معمول است و این قسم‏ ها به اقتضای ایمانی که بدان دارند، می‏تواند مدعی یا منکر را قانع نماید. اجاق مردی را که فرزند نداشته ‏باشد «کور» یعنی خاموش می‏دانند و به حال او تأسف فراوان می‏خورند...»

معلم بی‏تصدیق/ آموزگار ایلی/ مقررات دست‏وپاگیر/ آموزش عشایر و زنان/ آموزش عشایر و سازمان برنامه/ خدمت و تهمت/ و «چگونه شیراز مرکز آموزش عشایر کشور شد» عناوین بخش‏هایی از خاطرات این مجموعه ‏اند.

برای معرفی سبک و سیاق یک نویسنده وآگاهی از محتوا و کم وکیف آثارش، هیچ چیز چون ارایه نمونه‏ های از کارهای او نیست.

بهمن بیگی،محمد،1299،طلای شهامت،چاپ اول :تابستان 1386-انتشارات نوید شیراز

مقدمه این کتاب اینچنین است

من پس از ظهور انقلاب،با آنکه بدخواهانی داشتم به امید خداوند وبه امید خدماتی که کرده بودم ،در ایران ماندم .

لیکن در همان هفته های نخست دریافتم که شیراز عزیز شهر آرام و آسوده ای برایم نیست.

به تهران رفتم و بی خبر از این وآن در خانه ی یکی از دوستان وفادارم جای گرفتم .

تنهابودم وبیکار .در بیم و هراس بودم و گرفتار.مطالبی از اوضاع و احوال خود نگاشتم و نگاه داشتم .

اینک آن نوشته ها را به ضمیمه مقالات دیگری که قبل و بعد از انقلاب نگاشته بودم و در جایی انتشار نیافته بود ،در این کتابچه منتشر می کنم .

استاد محمد بهمن بیگی در چهار اثری که از سال 1324 تا 1379 به چاپ سپرده است، مشاهدات، تجربیات، گزارش‏ها و خاطرات خود را با نثری دلاویز و تکامل یابنده در دسترس خوانندگان آثارش نهاده است. برخی از این آثار، آشکارا رنگی از مشاهده و پژوهش دارند: (عرف و عادت در عشایر فارس)، در برخی دیگر، شیوه گزارش‏ نویسی و روایت بر اثر، چیره است: (به اجاقت قسم)، دراین میان، دو اثر «بخارای من ایل من» و «اگر قره قاج نبود» حال و هوای دیگر دارند. دراین دو اثر، با رنگین کمانی از حدیث نفس و خیال و خاطره مواجهیم؛ مجموعه‏ای که بیشتر به داستانواره ‏های کوتاه شبیه‏ اند.

بهمن بیگی در مقدمه «بخارای من ایل من» با اشاره به هدف خویش از نگارش این اثر آورده است: حق این بود که با دقت و موشکافی یک محقق دست به کار شوم و به خصوص درباره آموزش عشایری که کاری دشوار و بدیع بود، تجارب خویش را در اختیار پویندگان تعلیم و تربیت بگذارم. ولی نمی‏دانم چرا و چگونه قلم به فرمانم نرفت و به یک نوع داستان‏سرا گرایش یافت و نمی‏دانم چه مصلحتی در کارش بود. در قطعات آخر کتاب که گزارش گونه است، به دامن داستان آویخت، شاید انگیزه ‏اش این بود:

بهتر آن باشد که سر دلبران

گفته ‏اید در حدیث دیگران

نام این «دیگران» در بخارای من ایل من «در داستان مرگ مهترخانه»، «وطن» و «دشتی»، به ترتیب: «محمود»، «بهزاد» و «کهزاد» است و خواننده با اندکی تامل در صفاتی که نویسنده برای این هر سه شخصیت آورده، در می‏یابد که این هر سه شخصیت یک شخص و آن شخص، کسی جز استاد بهمن بیگی نیست.


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 24 آذر 1393 ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

کتب اهدایی اعضا در آذرماه 93

شهر ستارگان اهدایی فاطمه عسگری(مصطفی)

"قلب سیاره نخودی" اهدایی مهدیه هاشمی

 

      

"اژدها و عصای جادویی" اهدایی فاطمه حسن زاده (بهروز)               

               " وروجک آشپز باشی" اهدایی فاطمه حسن زاده (بهروز)

"پینوکیو" اهدایی فاطمه حسن زاده (بهروز)

پیشی جیلینگ جیلینگ اهدایی فاطمه عسگری ( مصطفی)

 

 " روباه و سگ شکاری" اهدایی نیما ابوطالبی

"زکریا(ع)" اهدایی فاطمه عسگری (مصطفی)

"حضرت امام سجاد" (ع) اهدایی مرضیه باقریان

مهمان ری اهدایی فاطمه محمدی (فضل الله)

" لاسی، سگ وفادار" اهدایی زهرا محمدی (مصطفی)

"بز زنگوله پا" اهدایی زهرا محمدی (مصطفی)

 

"باخانمان: دختری به نام پرین" اهدایی مرضیه باقریان

 


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 18 آذر 1393 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

مسابقه کتابخوانی

 

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مبارکه با همکاری اداره بهزیستی این شهرستان اقدام به برگزاری مسابقه مکتوب و آنلاین از کتاب تحریفات عاشورا تالیف استاد شهید مرتضی مطهری نموده است.

جهت دانلود کتاب تحریفات عاشورا کلیک کنید

جهت شرکت در مسابقه بصورت آنلاین کلیک کنید

جهت دریافت فایل مکتوب مسابقه کلیک کنید


ادامه مطلب

تاریخ ارسال پست: سه شنبه 11 آذر 1393 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

این چند کتاب

 

همزمان با گرامیداشت و تجلیل از علامه طباطبایی(قدس سره) در هفته کتاب از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اداره کل منابع نهاد پوستری شامل معرفی گزیده ای از آثار ایشان را با عنوان «مهر دلدارها» منتشر کرد.

به گزارش ستاد خبری هفته کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اداره کل امور فرهنگی نهاد همزمان با بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت و تجلیل از علامه طباطبایی(قدس سره) در هفته کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور پوستری با عنوان «مهر دلدارها» که شامل معرفی گزیده ای از آثار علامه محمدحسین طباطبایی(قدس سره) است را منتشر کرده است.

مجموعه آثار تفسیر موضوعی المیزان، جمال آفتاب، در محضر علامه طباطبایی (قدس سره)، گلشن شیدایی، مجموعه آثار، زندگی سیدمحمد حسین طباطبایی(قدس سره)، علامه طباطبایی و طریق عرفان عناوین کتاب هایی است که در پوستر «مهر دلدارها» معرفی شده است.

 


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 9 آذر 1393 ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

جلسه نقد کتاب

اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان با همکاری موسسه پژوهشی فرهنگی راز برگزار می کند:

 

رونمایی و نقد کتاب "زبان در تفکر هایدگر"

 

 

زمان : چهارشنبه، 5 آذرماه 93، ساعت 16

 

مکان: اصفهان، خیابان صائب، جنب آرامگاه صائب تبریزی، مجتمع فرهنگی صائب، سالن آمفی تئاتر


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 5 آذر 1393 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

اطلاعیه آزمون استخدامی

اطلاعیه آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 5 آذر 1393 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

مراسم تجلیل از کتابداران

 

مراسم تجلیل از کتابداران شهرستان مبارکه با حضور مدیر کل کتابخانه های استان

 

مراسم تجلیل از کتابداران شهرستان روز شنبه ۱/۹/۹۳ باحضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، مهندس احمدی فرماندار شهرستان و نماینده محترم مردم در محل کتابخانه عمومی شهر مبارکه برگزار شد.

مهندس احمدی فرماندار محترم شهرستان  ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تشکر از کتابداران شهرستان اذعان داشت امیدواریم همه مردم کتابخوان واقعی باشند و مطالعه را در اولویت قراردهند واز مسئولین نیز خواست در این ارتباط کمک نمایند.

دکتر ایرانپور ،نماینده مردم نیز تعداد کتابخانه ها و تجهیزات آنها را کافی ندانست و اظهار داشت در شهرستانی با این همه ظرفیت وپتانسیل ،ضروری است که کتابخانه ها افزایش و تجهیزات آنها کامل شود.

مدیر کل کتابخانه های استان نیز وضعیت کتابخانه مرکزی شهر را باتوجه به ظرفیتهایی که شهرستان دارد خوب ندانست و اظهار داشت تصور میکردم شهرستانی با این همه پتانسیل و ظرفیت از کتابخانه مجهزتر ومطلوب تری برخورددار باشد و امیدواریم با کمک مسئولین شهرستان بتوانیم فضای مطلوب تری را برای مطالعه و کتابخوانی مهیا نماییم.

در پایان از کتابداران شهرستان با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد .


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 2 آذر 1393 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

نمایش فیلم

روز پنجشنبه 29 آبان ماه، ساعت 10:30 صبح  طبق اعلام قبلی فیلم آهوی پیشانی سفید در محل کتابخانه کوثر به نمایش درآمد که با استقبال نسبتا خوبی (حضورنزدیک به 40 نفر کودک و نوجوان دختر) نیز روبه رو شد.پس از اتمام فیلم برگه هایی بین حضار توزیع شد و از آنان خواسته شد به 5 سوال که از داخل فیلم انتخاب و طراحی شده بود پاسخ دهند. در پایان محدثه رحیمی و نرگس محمدی توانستند با ارائه ی کاملترین پاسخ به عنوان برنده این رقابت شناخته شوند که به هریک جایزه ای از طرف مسئول کتابخانه اهدا شد.

از آقایان رسول مرادی و حمید عسگری و مجتبی رحیمی، فعالان پر تلاش  کتابخانه  نیز که نهایت همکاری و دلسوزی  را داشتند سپاس گزاریم .

به امید تکرار نمایش فیلم  در هفته های آتی که این نیز ممکن نخواهد شد مگر با حمایت ها و مساعدت های مالی حداقلی مسئولین و فعالان عرصه فرهنگ و هنر.


تاریخ ارسال پست: شنبه 1 آذر 1393 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

بازدید مدارس از کتابخانه

کتابخانه کوثر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار کرد:

بازدید دانش آموزان دبستان دخترانه هاجر از کتابخانه کوثر

در این بازدید خانم اسدی مدیریت فرهنگسرای کوثر ضمن تبریک هفته کتاب و تشکر از مدیریت دبستان و معلمین جهت همکاری و هماهنگی با فرهنگسرا، به بیان نکاتی کلی در باب آداب کتابخوانی  و کتابخانه  پرداختند. سپس مسئول کتابخانه آقای نادری به سوالات دانش آموزان درباره نحوه عضویت، امانت کتاب، طرح کتاب من ،نمایشگاه های مناسبتی کتاب، مسابقات در حال برگزاری، نمایش فیلم و...پاسخ دادند و با بخش های مختلف کتابخانه آشنا شدند.در ادامه نیز خانم اکبری مدیریت شبکه بهداشت محله آدرگان نیز به اظهار نکاتی در باب بیماری دیابت و روش های پیشگیری از مبتلا شدن به آن و آمار پایین آمدن سن مبتلایان به این بیماری پرداختند.

 

 

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 1 آذر 1393 ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

بازدید مهدکودک از کتابخانه

کتابخانه کوثر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار کرد :

بازدید مهدکودک امین از کتابخانه کوثر

خردسالان حاضر در این جلسه ابتدا شعری با موضوع کتاب و کتابخوانی را با صدای بلند همخوانی کردند سپس خانم اسدی مدیریت فرهنگسرا به زبان کودکانه به بیان نکاتی در باب لزوم آشنایی خردسالان با کتاب و کتابخانه پرداختند هم چنین با  همکاری بچه ها نمایشی در مورد نحوه ورود به کتابخانه و آداب امانت گرفتن  کتاب اجرا شد . در پایان جلسه نیز برای خاطره انگیز کردن هر چه بیشتر جلسه ؛ مسابقه نقاشی ای با موضوع کتاب و کتابخانه با همکاری مسئول کتابخانه و مسئولین مهد کودک برگزار  و به تعدادی از خردسالان که بهترین آثار را خلق کرده بودند جوایزی اهدا گردید.

 

 

 

 

 

 

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 1 آذر 1393 ساعت:
می پسندم نمی پسندم